ده مورد از استفاده ورق استیل در خانه

 

 

ورق استیل یکی‌ از پرکاربرد‌ترین مواد مورد استفاده در تمامی زمینه های صنعت می باشد. نمونه ای از این کاربردها بکارگیری در ساخت لوازم خانگی می باشد. بدون استفاده از ورق استیل، بسیاری از لوازم خانگی و حتی خود منازل نیز به استحکام لازم نمی رسند. در این مقاله، به ده نمونه از کاربردهای ورق استیل در منزل اشاره شده است:

۱. ذخیره  و نگهداری ( انبار)

از ورق استیل در محل های نگهداری وذخیره سازی منازل ، مانند کابینت های فولادی و واحدهای قفسه بندی نیز استفاده می شود. فولاد توانایی مقاومت در برابر وزن سنگین و دمای بالا را دارد و همچنین ایمن خواهد ماند.

۲. ظروف و لوازم خانه

همانطورکه آگاه هستید ظروف و وسایل آشپزخانه که ما هر روزه از آنها استفاده می کنیم، عمدتا از فولاد ضد زنگ ساخته می شوند. استنلس استیل ماده بسیار سخت و مقاوم بوده، که به دلیل ترکیب کروم و نیکل دچار لکه یا زنگ زدگی نمی گردد.

۳. حمل و نقل

به طور متوسط، ۵۰% یک خودرو از فولاد ساخته می شود. در اغلب ماشین ها، بدنه، درها، موتور، سیستم تعلیق و قطعت داخل عمدتا از فولاد ساخته می شوند. این امر بدین دلیل است که فولاد قابلیت شکل پذیری داشته که می تواند به شکل های مورد نیاز به منظور ساخت قطعاتی همچون پنل های بدنه و شاسی ها شکل درآید. فولاد را همچنین می توان در قالب هایی‌ ریخته گری کرده و سپس خنک نمود تا اشکالی همچون قطعات موتور را ایجاد کرد و به راحتی‌ بوسیله جوشکاری به یکدیگر متصل گردند.

۴. پیچ‌ها و لولا ها

بسیاری از پیچ‌ها و لولا‌ها که در اطراف خانه می بینید از فولاد ساخته شده ا‌ند. استنلس استیل گزینه‌ای فوق العاده می باشد، که دلیل آن مقاومت فوق العاده در مقابل زنگ زدگی و خوردگی و مقاومت در برابر حرارت می باشد.

 

 

 

۵. لوازم خانگی

اغلب لوازم خانگی مدرن در منازل، همچون یخچال ها، تلویزیون، سینک ها، توستر‌ها و غیره از ورق استیل ساخته شده ا‌ند. یک وسیله ساخته شده از ورق استیل به سادگی‌ در خلال تصادفات دچار خراش نشده، و علیرغم کاربرد‌های زیاد در مقابل لکه و زنگ خوردگی مقاومت می کند. شما می توانید لوازم و وسایل ساخته شده از ورق استیل را به سادگی‌ و با استفاده از یک پارچه کهنه تمیز کنید. سطح ورق استیل متخلخل نبوده، که بدین معنی‌ است که در مقابل جرم و باکتری ‌ها بهتر از غذا یا سطوح پلاستیکی مقاومت می‌کند. این ویژگی ها سبب کاربرد گسترده استنلس استیل ها در ساخت لوازم و تجهیزات مورد نیاز در مهد کودک ها و محل های نگهداری حیوانات شده است. ورق استیل 304 (ورق استیل نگیر) و 430 (ورق استیل بگیر) عمده ترین گریدهایی هستند که در ساخت لوازم خانگی مورد استفاده واقع شده اند.

۶. سازه 

سازه های فولادی حدود 70% از  فریم ها و اسکلت های ساختمان های چند طبقه در انگلستان را شامل می شوند. فولاد با بتون خوب جوش خورده، قوی و مقرون به صرفه می باشد. یک اسکلت سازه‌ای از فولاد را میتوان در طول چند روز به جای چند هفته بنا نمود، و بسته به مقیاس پروژه ۲۰-۴۰ درصد در زمان ساخت صرفه جویی‌ نمود.

۷. رادیاتور ها

رادیاتورها نمونه دیگری از تجهیزات موجود در منزل هستند که از ورق استیل ساخته می شوند. فولاد یک رسانای فوق العاده گرما، با دوام و مقاوم می باشد. یک رادیاتور فولادی آهسته تر خنک شده، که این امر امکان می دهد تا حرارت باقیمانده در خانه شما باقی‌ مانده و اتاق های شما را به مدت طولانی تر گرم نگاه دارد.

۸. تزئینات

ورق استیل در تزئینات خانه ها امروزه بسیار محبوب می باشند، که دلیل آن توانایی تناسب با دکوراسیون لوکس و مواد زنگ زدنی‌ بین آنها می باشد. کاربرد‌های از روی میز تا مبلمان و دستگیره های پله ها متغیر می باشد.

۹. ساخت آبنما 

فولاد زنگ نزن محبوب ترین ماده مورد استفاده در طراحی‌ های  آبنما می باشد، که دلیل آن تناسب با باغ های معاصر و کلاسیک می باشد. این ماده بسیار جذاب بوده و قابلیت براق سازی یا رنگ خوردن به جهت خلق تضاد رنگی‌ و جذابیت داشته و به آسانی‌ در اشکال مختلفی‌ از خطوط هندسی تا منحنی های سیال نرم به کار می رود. علاوه بر این، آبنمای ساخته شده از جنس ورق استیل نور خورشید را انعکاس می دهد، که عمق و فضای بیشتری را ایجاد نموده، در حالی‌ که نور به نواحی پر سایه فضای باغ شما هدایت می‌رسد.

۱۰. کاربردهای مرتبط با طراحی باغ

ممکن است به این امر فکر نکرده باشید، ولی‌ ورق استیل می تواند در ساخت ظروف کاشت و گلدان‌های زیبایی‌ مورد استفاده قرار گیرد. این ماده مقاوم بوده، در مقابل عناصر مقاومت می کند و منجر به درخشش و انعکاس نور می شود. استفاده از گلدان ها و ظروف کاشت استیل جلوه ی ریبایی به باغ ها می بخشد.

 

انواع لوازم خانگی ساخته شده از استیل

 

 

سازندگان لوازم خانگی به دلیل ظاهر، طول عمر و دوام و همچنین مقاومت در برابر خوردگیِ استنلس استیل، استفاده از این آلیاژ در تولید لوازم خانگی را آغاز نمودند. امروزه تولید کنندگان این آلیاژ را به کار می برند چون خریداران منظره و نمای استنلس را در آشپزخانه هایشان می پسندند.

دسته بندی های ورق استیل

ورق استیل و باز هم ورق استیل. تمام استیل ها با هم یکسان ساخته نشده‌اند. متالورژیست ها خاطرنشان می سازند که پنج دسته مختلف استنلس استیل وجود دارد. این پنج دسته عبارتند از: مارتنزیتی، فریتی، آستنیتی، دوپلکس (ترکیب فریتی-آستنیتی) و رسوب سختی.

اکثر لوازم خانگی از ورق استیل آستنیتی ۳۰۴ یا نوع فریتی ۴۳۰ ساخته شده اند. حتی در میان این دو دسته ی متفاوت، گرید های مختلفی با گیج و پرداخت کاری های مختلف وجود دارند. به علاوه، برخی سازندگان جهت ساخت لوازم خانگی مشابه از اقسام مختلف استیل استفاده می‌کنند. مثلاً ورق استیل به کار رفته در وان یک دستگاه ماشین ظرفشویی ممکن است با استیل به کار رفته در درب همان ماشین ظرفشویی تفاوت داشته باشد. برخی استنلس استیل ها از نظر ویژگی های ساخت و تولید بالاتر و مرغوب ترند. حال آنکه استنلس استیل های دیگر در محدوده ی دماهای خاص بهتر کار می کند یا در برابر خوردگی مقاوم تر هستند.

ورق استیل

 

پرداخت کاری و روکش کاری ورق استیل

لوازم خانگی استیل شما نیز پرداختکاری ای دارد به نام "دانه" که در جهت معینی انجام می‌شود. این "دانه" در پاره ای لوازم و در برخی چراغ ها قابل مشاهده و برجسته تر از بقیه است. همچنین تعداد اندکی از سازندگان، لوازم خانگی استیل با پوشش محافظ دار عرضه می کنند. کارخانه ها، خط تولید لوازم خانگی ضد لکه (سیاه شدن) خود را ارتقا می‌دهند که این کار بزرگی است در راستای محو اثرات انگشت (بر روی وسایل) برخی لوازم جانبی و کمکی آشپزخانه از جنس استیل به طور کاملاً پوشش دار و به گونه ای طراحی و ساخته شده اند که از تغییر رنگ ورق استیل پیشگیری شود.

ورق استیل

 

در خاتمه متذکر می‌شویم که یک سری لوازم خانگی از جنس استیل مصنوعی مثل "استیل پاک" وجود دارد که این استیل به هیچ وجه استیل نیست اما چشم انداز و منظره استیل را برای شما پدید می آورد، بدون اینکه ارزش استنلس استیل یا اثری از آن در بر داشته باشد.

استنلس استیل آستنیتی مقاوم در برابر حرارت (309 (S 309) و 310 (S 310))

ورق استیل نسوز

 

 

 

ورق استیل S 309 و S 310 گونه های کم کربن گریدهای به ترتیب ۳۰۹ و ۳۱۰ می باشند و با محتوای کروم و نیکل زیاد، استنلس استیل آستنیتی و مقاوم در برابر حرارت محسوب می شوند. این فولادهای ضد زنگ در محیط های اکسید کننده و در مجاورت عوامل یا واسطه های اکسیدی، هم در برابر خوردگی مقاومت عالی دارند و هم در درجه حرارت های زیاد از ویژگی های مکانیکی مطلوبی برخوردارند. از این رو جهت ساخت تجهیزات کوره های حرارتی دماهای بالا، تجهیزات خشک کن ها و دیگر قسمت ها و قطعات مهم و کلیدی مربوطه، مواد به کار رفته در کوره ها، صنایع هوایی، پتروشیمی، برق قدرت و نیروگاه های برق و مواردی از این قبیل بسیار مناسب اند.مقاومت در برابر اکسیداسیون با قابلیت مقاومت استیل یا فولاد تحت شرایط دمای بالا به مدت طولانی، بدون تشکیل پوسته یا فرسایش توسط آن واسطه یا عامل اکسیدی، مرتبط است.استحکام حرارتی نیز برمی گردد به آن نقطه ای که در آن نقطه یک لوله فولادی تحت شرایط دمای بالا هنوز دارای استحکام واقعی است بدون اینکه دچار شکستگی و تغییر شکل گسترده ای شده باشد.

 

 

مشخصات فولادهای ضدزنگ 309 (S 309) و 310 (S 310)

ASTM A276 JIS G4303 EN 10088-1 GB/T 20878
309 / X12CrNi23-13/1.4833 16Cr23Ni13
309S SUS 309S / 06Cr23Ni20
310 / X15CrNisI25-21/1.4841 20Cr25Ni20
310S SUS 310S X8CrNiSi25-21/1.4845 06Cr25Ni20

ترکیبات شیمیایی فولادهای زنگ نزن 309 (S 309) و 310 (S 310)

گریدها کربن سیلیسیوم منگنز فسفر گوگرد کروم نیکل
309 0.20 1.00 2.00 0.045 0.03 24-22 15-12
S 309 0.08 1.00 2.00 0.045 0.03 24-22 15-12
310 0.25 1.50 2.00 0.045 0.03 26-24 22-19
S 310 0.08 1.50 2.00 0.045  0.03 26-24 22-19

 

مشخصات و ویژگی های مکانیکی استنلس استیل 309 (S 309) و 310 (S 310)

گریدها سطح پایانی استحکام کششی حداقل (MPa) استحکام تسلیم حداقل (MPa) تغییر طور در 50 میلیمتر
309 نورد سرد/ نورد گرم 515 205 30
S 309
310
S 310

ورق استیل 309 (S 309) و 310 (S 310) در مقایسه با اغلب سوپرآلیاژها، مقاومت بهتری نسبت به خوردگی ناشی از درجه حرارت های بالا از خود نشان می دهند. مع ذالک، استیل در شرایط جدی کربونیزه یا نیتراته رقیق و سبک، به خوبی آلیاژ ۶۰۰ (UNS N06600) یا آلیاژ ۸۰۰ (UNS N08800) عمل نمی کند. به لحاظ ترکیب مطلوب دو عامل مقاومت در برابر خوردگی و مقاومت در برابر گرمای زیاد ورق استیل S 309 و S 310 به طور گسترده در تجهیزاتی که می بایست در مواجهه با گرمای بالا و خوردگی مقاوم و پایدار بمانند، نظیر بویلرها، مخازن تحت فشار، قطعات و تجهیزات صنایع پتروشیمی و صنایع متالورژی به کار رفته اند. در این میان ورق استنلس استیل گرید S 309 در برابر دماهای تا ۹۸۰ درجه سانتیگراد به طور مداوم و ورق گرید S 310 در دماهای بالا حداکثر تا ۱۲۰۰ درجه سانتیگراد در کاربرد های مکرر، مقاوم و پایدار هستند. 

 

EBAM® بیش از 12000 پوند تیتانیوم در سال 2020 ذخیره کرده است

 

 

Sciaky ، Inc  اعلام کرد که فناوری ساخت افزودنی پرتو الکترون (EBAM) بیش از 12000 پوند بارگزاری کرده است(5443 کیلوگرم) تیتانیوم در سال 2020. علی رغم همه گیری جهانی COVID-19 ، محلول چاپ سه بعدی فلزی میزان رسوب زیاد (HDR) Sciaky  از برندهای مطرح نیز در مدت یک سال رسوب تیتانیوم، پیشی گرفت

 

محلول چاپ سه بعدی فلزی EBAM Sciaky یک فرایند رسوب انرژی هدایت شده مبتنی بر سیم (DED) استمواد اولیه سیم در تیتانیوم ، تانتالیم ، تنگستن ، اینکونل ، نیوبیم ، نیکل مس / مس نیکل ، آلومینیوم ، مولیبدن ، زیر آلیاژ و فولاد ضد زنگ استدر بسیاری از موارد ، مواد اولیه سیم 50٪ ارزان تر (یا بیشتر) از مواد اولیه پودری استعلاوه بر این ، مواد اولیه سیم نسبت به مواد اولیه پودری ایمن تر و آسان تر است.

 

EBAM Sciaky  با نرخ رسوب ناخالص تا 25 پوند سریعترین راه حل در بازار تولید مواد افزودنی فلز است(11.34 کیلوگرم) فلز در ساعت. EBAM کیفیت و کنترل را بهمراه IRISS® - سیستم تصویربرداری و سنجش در زمان واقعی بین لایه ها ، که تنها سیستم کنترل انطباقی در زمان واقعی در بازار چاپ سه بعدی فلز است ، می تواند رسوب فلز را با دقت و تکرار قابل تنظیم و بصورت دیجیتالی تنظیم کند. . این کنترل نوآورانه بسته حلقه ای دلیل اصلی این است که فرایند چاپ سه بعدی EBAM Sciaky  هندسه قطعه سازگار ، خواص مکانیکی ، ریزساختار و شیمی فلزات را ارائه می دهد.

برای استعلام از آخرین قیمت ورق استیل در ایران با برترین کیفیت جهان(برندهای آسرینوکس ، اتوکمپو ، کلمبوس و ...) میتوانید از وبسایت فلز کالا بازدید کنید.

فولادهای دوبلکس استحکام در برابر تردی را فراهم می کنند

 

 

محققان ساندویک و انستیتوی فناوری سلطنتی (KTH) در استکهلم از پرتوهای ایکس با انرژی بالا در محصولات استیل سوئدی استفاده کردند تا دریابند چرا فولادهای آنها نسبت به فولادهای رقبا در برابر شکنندگی هیدروژن مقاومت بیشتری دارند

یکی از چالش های موجود در محیط های دریایی قرار گرفتن در معرض هیدروژن است که باعث شکننده شدن فولادها می شود.

از آن زمان محققان برای تولید فولادهایی که مقاومت بیشتری در برابر شکنندگی هیدروژن دارند ، تلاش کردندچنین مقاومتی در برابر شکنندگی یکی از جنبه های اصلی فولادهای دوبلکس است که توسط Sandvik تولید شده است.

محققان Sandvik و KTH نمونه های فولاد را در معرض هیدروژن قرار دادند و این فولادها را تحت تنش قرار دادند - و نحوه حرکت سریع هیدروژن درون فولاد و برهم کنش آن با فولاد و همچنین تکامل ساختار داخلی فولاد را مطالعه کردند.

فولادهای ضد زنگ دوبلکس از دو مرحله تشکیل شده اند: فاز مکعب بدن محور (مکعب) و فاز مکعب صورت محور (fcc). هر دو ریز ساختار fcc و bcc به صورت یک الگوی پیچیده در داخل فولادها توزیع می شوند.

 

پاسخ هماهنگ دو فاز مانع از ایجاد میکرو ترک ها می شود ، بنابراین مقاومت بالایی در برابر تردی ایجاد می کند.

برای مطالعه و مشاهده آخرین اخبار مربوط به صنعت ورق استیل می توانید از وبسایت توان فلز بازدید کنید.همچنین استعلام از قیمت ها نیز از طریق راه های ارتباطی بر روی این وبسایت مقدور است.

کاربرد ورق استیل در ساختمان سازی

 

 

یکی از بهترین انواع فولادهای کاربردی موجود در جهان، فولاد ضد زنگ است. بکارگیری این فولادها در ساخت و ساز از اوایل قرن بیستم شروع شده و تا زمان حال ادامه پیدا کرده است. به عنوان مثال در ساخت ساختمان کرایسلر در سال 1930 در نیویورک آمریکا از ورق استیل 304 استفاده شد.

انتخاب فولاد مناسب برای یک پروژه ساختمانی، از مهم‌ترین تصمیماتی است که باید پیش از آن گرفته شود.  قبل از نتیجه‌گیری میان اشکال مختلف، باید تصمیم بگیرید که از چه نوع فولادی استفاده کنید. در اینجا موضوع اصلی انتخاب میان فولاد کربنی یا فولاد زنگ نزن است.

موارد استفاده از فولاد کربنی

فولاد کربنی از متداول ترین مصالح ساختمانی است. این فولاد عمدتا از ﺁهن، منگنز، کربن و فلزات مختلف تشکیل شده است. با توجه به این موضوع که اکثر فولادهای کربنی از ذوب قراضه های فولادی ساخته می‌شوند،  از این رو دارای ناخالصی‌ زیاد و مواد اضافی دیگری هستند. بنابراین فولاد کربنی بدون محافظ به‌راحتی تحت تاثیر خوردگی قرار می‌گیرد.

 

در مقیاس جهانی

جایگاه سازه های ساخته شده از استنلس استیل در رده بندی محصولات فولادی تولید شده بسیار پایین است. با این ‌وجود، نقش بزرگ و مهمی در صنعت ساخت و ساز دارند. در واقع اسکلت بندی بخش بزرگی از ساختمان های ساخته شده در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.

 

بکارگیری استنلس استیل ها معطوف به مکان خاصی نمی شود و در واحدهای صنعتی فعال در تمامی دنیا مصرف می شوند. استحکام و دوام بالا، زیبایی ظاهری، مقاومت به خوردگی و اکسیداسیون عمده ترین دلایل انتخاب فولادهای زنگ نزن توسط معماران و طراحان سازها بوده است

روش‌های تولید و ساخت

مقاطع سازه ای فولاد کربنی معمولا تحت فرایند نورد گرم تولید می شوند که کارﺁمدترین روش تولید برای نوع محصول و حجم تولید محسوب می‌شود. سطح مقاطع نورد گرم عموما خام است، اما این مقاطع در برابر هوازدگی نیاز به محافظت دارند. این امر عمدتا شامل گالوانیزه گرم یا رنگ‌کاری به منظور حفاظت از سطح است. در هر دو روش نیز نگهداری و تعمیر نیاز است.

در تمامی کاربردهایی که خوردگی یک مشکل تلقی می‌شود، حفاظت سنتی فولاد کربنی راه‌کار مسئله نخواهد بود.  برای حل این مشکل می‌توان از مقاطع سازه‌ ای استنلس استیل استفاده کرد.

مقاطع سازه ای فولاد زنگ نزن

استنلس استیل یک اصطلاح با معنای گسترده‌ است. طبق تعریف هر نوع فولاد دارای حداقل ۵/۱۰ درصد کروم، فولاد زنگ نزن است. عمده ترین خانواده های آلیای در این فولادها عبارتند از: فریتی، ﺁستنیتی، دوپلکس، سوپر آستنیتی، مارتنزیتی و رسوب سختی.

 

 

گریدهای مورد استفاده

معمولا رده های آلیاژی مختلفی از استنلس استیل ها در ساختمان سازی استفاده می شود و ویژگی های هر کدام از این گریدها بنابر دارا بودن عناصر آلیاژی موجود متفاوت است. این که چه گریدی استفاده بشود بسته به شرایطی چون الگوهای آب و هوایی، میزان آلاینده ها، رطوبت، میزان نمک های موجود در محیط و.... دارد. به عنوان مثال در مناطق ساحلی و محیط های آلوده صنعتی باید از آلیاژهایی که در مقابل خوردگی حفره ای مقاوم اند استفاده شود. عنصر مولیبدن در فولادهای زنگ نزن از وقوع خوردگی حفره ای جلوگیری می کند. در بین استنلس استیل ها فولادهایی همچون گرید آستنیتی 316 (حاوی 2 درصد مولیبدن) و استیل دوپلکس 2205 (3 درصد مولیبدن) در ترکیب شیمیایی خود مولیبدن دارند. ساخت برج خلیفه در دوبی امارات که از ورق استیل 316 و پل هلیکس در کوالالامپور مالزی از استتنلس استیل دوپلکس 2205 نمونه هایی از بکارگیری فولادهای زنگ نزن مولیبدن دار در صنعت ساخت و ساز می باشد.

به طور کلی متداولترین رده های آلیاژی که در بین استنلس ها جهت ساخت سازه ها مورد استفاده قرار می گیرند، ورق استیل L 304 (1.4307) و L 316 (1.4404) است. این دو فولاد دارای بیش از ده درصد کروم هستند. در ترکیب شیمیایی هر دو، عنصر نیکل وجود دارد. البته در ترکیب شیمیایی ورق استیل 316 مولیبدن نیز وجود دارد. ورق استیل L 304 یک فولاد ضدزنگ همه منظوره مناسب برای اتمسفرهای با میزان خورندگی جوی کم است. وجود مولیبدن در ترکیب ورق استیل ۳۱۶ این گرید را برای کاربردهای نزدیک به ساحل دریا مناسب می سازد.

مصرف جهانی استنلس استیل در حدود ۴ درصد از تولید جهانی فولاد است. بیش از پنجاه درصد از مقاطع تولید شده از این فولادها محصولات مسطح هستند. از این رو سازه های ساخته شده از استنلس استیل، در تجارت از جایگاه خوبی برخوردار هستند.

روش تولید استنلس استیل

روش نورد گرم همانطورکه برای تولید فولادهای کربنی مناسب است برای تولید استنلس استیل ها نیز مناسب است.. در تولید ورق استیل بر خلاف فولاد کربنی پس از نورد و صاف ‌سازی سطح، یک مرحله اسید شویی نیز انجام می شود. این کار سطح را از ضایعات یا ﺁلودگی ایجاد شده در پروسه تولید را پاک خواهد کرد.

در صورت تقاضای کافی در بازار، ورق استیل تولید شده به روش نورد گرم رقابتی ترین روش تولید خواهد بود (قیمت پایین تر در مقایسه با نورد سرد).

 

 

روش های ساخت سازه با ورق استیل

اکستروژن داغ استیل

اکستروژن گرم فولاد یکی از روش‌های تولید مقاطع سازه ‌ای از جنس استنلس استیل است. هزینه‌های اولیه سرمایه‌گذاری برای ابزار آلات و راه اندازی آن معقول و مناسب است. با توجه به محدودیت های فناوری، محدودیت اندازه بر طبق ضوابط و معیار همواره امکان‌پذیر نیست و موجب سنگین تر شدن مقاطع می‌شود. به ‌علاوه، محدودیت‌هایی در مورد ابعاد مقاطع در نظر گرفته شده است. به همین دلیل اکستروژن گرم فولاد برتری خود را در مقاطع استاندارد ساختاری در مقابل سایر روش‌های جدید، کارﺁمد و انعطاف‌پذیرتر از دست داد.

جوشکاری

با توسعه فولادهای زنگ نزن کم‌کربن، جوشکاری استنلس استیل های آستنیتی به ویژه ورق استیل ۳۰۴ و ۳۱۶، بسیار ساده و ﺁسان انجام می‌شود. نقطه ضعف این فولادها ایجاد اعوجاج شدید حین جوشکاری است. برای حفظ استحکام، فرﺁیند صاف سازی لازم است. به طور کلی جوشکاری معمولی مقاطع سازه ای فولاد زنگ نزن یکی از روش‌های رایج ساخت است.

 

 

 

 

جوشکاری با پرتوی لیزری (LBW)

فناوری جوشکاری لیزری دارای محدودیتی نیست و امکان تولید مقاطع سازه ای از جنس استنلس استیل به شکل دقیق را فراهم می کند. جدا از نورد گرم، امروزه جوشکاری لیزری، مؤثرترین و کارآمدترین روش تولید برای مقاطع سازه‌ای فولادی محسوب می‌شود. برخی مزایای جوشکاری شده با لیزر عبارتند از:

·        بدون حداقل پاس- از تولید حجم کم تا تولید حجم بالا

·        طول انعطاف‌پذیر

·        قدرت تحمل زیاد

·        صافی سطح عالی

تقاضای زیادی برای مقاطع سازه ‌ای از جنس ورق استیل و با مقاومت به خوردگی بالا وجود دارد. همچنین کاربردهای صنعتی متعددی وجود دارد که در آن‌ها مسائل مربوط به خوردگی باید حل شود؛ تعدادی از این موارد عبارتند از اجاق های صنعتی، کارخانه های نمک زدایی، دکل های دریایی.

نتیجه گیری

فولادهای ضدزنگ همانند فولادهای کربنی بدلیل عملکرد عالی شان در بازار در دسترس هستند. امروزه تقریبا هر مقطعی که برای فولاد کربنی وجود داشته باشد برای فولاد زنگ نزن نیز یافت می‌شود. گریدهای مختلفی از استنلس استیل در ساخت و ساز مورد استفاده قرار می گیرد که بسته به نوع موقعیت جغرافیایی، شرایط آب و هوایی انتخاب فولاد زنگ نزن مناسب صورت می گیرد.

Acerinox جایزه ABB Ability Digital را دریافت می کند

 

 


پروژه "Autonomous Logistics" Acerinox Europa ، که از طریق آن خودروهای الکتریکی بدون راننده در کارخانه شروع به کار کرده اند ، جایزه دیجیتال ABB Ability را دریافت کرده است ، هدف آن افزایش آگاهی و شناخت نهادهای دولتی و خصوصی است که متعهد هستند توسعه و استفاده از فن آوری های دیجیتال برای بهبود رقابت و پایداری تجارت

 

این پروژه که در طرح تحول دیجیتال گروه گنجانده شده است ، گام دیگری در جهت بهره وری ، ایمنی و تعهد زیست محیطی است به لطف این 100٪ وسایل نقلیه برقی و خودمختار است که قادر به حمل سیم پیچ های فولاد ضد زنگ تا 30000 کیلوگرم با سرعت 1 متر در هر دوقلویی است.

 

این مفاهیم ماهیت استراتژی تحول دیجیتال گروه Acerinox را در برنامه Excellence 360 ​​فشرده تشکیل می دهد ، که در آن گروه پیشرفت های جدید حاصل از کاربرد فن آوری های دیجیتال و پیشرفت های به دست آمده در برنامه های تعالی سنتی را ترکیب کرده است.

همچنین شما می توانید برای سفارش محصولات استیل (ورق استیل) و یا اطلاع از آخرین قیمت ورق استیل از وبسایت توان فلز بازدید کنید.

راه اندازی Aisle Master Order Picker

 

 

Combilift آخرین مورد اضافه شده به سبد محصولات خود را راه اندازی کرده است. NEW Aisle Master-OP (AME-OP) یک مدل الکتریکی ایستاده پیشگام است که مزایای یک لیفتراک مفصل راهرو باریک و یک انتخاب کننده سفارش را برای عملکرد همه کاره در برنامه های انبارداری ترکیب می کند.  

توسعه این مدل تحت تأثیر بازخورد مشتری و همچنین رشد چشمگیر تجارت الکترونیکی اخیر صورت گرفته استویژگی اصلی این واحد محفظه اپراتور گام به گام است که دارای محافظت از کپی رایت طراحی در بازارهای مختلف در سراسر جهان استارتفاع پایین کف فقط 280 میلی متر (11 اینچ) امکان دسترسی راحت و یک مرحله ای از هر دو طرف کامیون را فراهم می کند که سرعت سفارش را در مقایسه با راه حل وضعیت ایستاده و بارگیری را سرعت می بخشد

کامیون AME-OP تمام مزایای کلیدی Aisle Master معمولی را دارد - در محیط داخلی / فضای باز ، برای بارگیری / بارگیری و برای دوباره پر کردن محفظه در زمان های دیگر در هنگام شیفت زمانی که انتخاب سفارش کامل است

 

 

 

Aisle Master-OP در انواع مختلفی موجود است ، با ظرفیت بالابر از 1500 کیلوگرم به 2500 کیلوگرم ، ارتفاع بالابر تا 12.1 متر و می تواند در راهروهای باریک 1650 میلی متر کار کنداین سیستم دارای سیستم فرمان ثبت شده زنجیره ای (شماره ثبت اختراع شماره 3008008 EU) است که به کامیون امکان می دهد بیش از 205 درجه را با یک موتور محرک درایو و مونتاژ محور محرک جلو وارد کند ، همه اینها راهروی باریک تری را فراهم می کننداهرم کنترل چوب قابل برنامه ریزی چند منظوره در محفظه اپراتور ، که شامل کنترل هیدرولیک و کشش است ، قابل تنظیم است تا شرایط کار راحت و ارگونومیک را برای اپراتورها در هر اندازه فراهم کند

 

برای مشاهده آخرین اخبار مربوط به صنعت استیل می توانید از وبسایت شرکت توان فلز بازدید بفرمایید.این شرکت در رابطه با ورق استیل اطلاعات کامل و جامعی را برای علاقه مندان منتشر کرده است.

 

 

ورق استیل در صنایع غذایی و کنسروسازی

 

ماشین‌آلات و ابزارهای مورد استفاده در صنعت کنسرو سازی و نیز وسایل مورد استفاده در رستوران ها باید مطابق با استانداردهای بهداشتی سختگیرانه ای باشند. در این موارد استنلس استیل ها (فولادهای زنگ نزن) به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، در اکثر موارد تنها گزینه انتخابی هستند. هر ﺁلیاژی دارای نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود است که این امر تولیدکنندگان را مجبور می‌کند میان صدها نوع فولاد ضد زنگ انتخابی عاقلانه داشته باشد.

در صنایع غذایی هیچ پاسخ قطعی به این سؤال که «بهترین نوع ﺁلیاژ برای بکارگیری در صنعت غذایی چیست؟» یافت نمی‌شود. به عنوان مثال تولید آب نبات همانند تهیه پنیر نیست و به دما و ملزومات متفاوتی نیاز دارد. اما استنلس استیل های 316 و 430 نمونه ای از ورق استیل مورد استفاده در صنعت غذایی هستند که در ادامه بیشتر به بررسی ویژگی، عملکرد و کاربرد آن ها در صنایع غذایی و کنسروسازی پرداخته می شود.

 

ورق استیل 316

ورق استیل 316 یک استنلس استیل آستنیتی است که دارای درصد بالایی از کروم و نیکل است. همانند بیشتر فلزات، این آلیاژ می تواند در دماهایی به مراتب بالاتر از دمای تهیه غذا مورد استفاده قرار گیرد. این نوع فولاد به دلیل مقاومت بالای ﺁن در برابر اسیدها، مواد قلیایی، و کلریدهایی مانند نمک خوراکی، برای تهیه و فرآوری غذا مناسب است. سایر فولادهای زنگ نزن ﺁستنیتی همچون ورق استیل 304 ممکن است در مواجه ها با کلریدها تحت خوردگی حفره ای قرار بگیرند. اما ورق استیل ۳۱۶ بنابر دارابودن مولیبدن در ترکیب شیمیایی خود در مقابل این خوردگی مقاوم تر است و به همین دلیل برای اکثر کاربردها مناسب در صنعت غذایی می باشد.

ورق استیل 430

ورق استیل 430 از لحاظ متالورژیکی و محتوای کروم مشابه استنلس استیل ۳۱۶است، اما درصد کمتری از نیکل دارد و به همین دلیل ارزان تر است.

 

تفاوت مهم دیگر این است که ورق استیل 430 در گروه استنلس استیل های فریتی قرار دارد و بنابر همین ساختار فریتی دارای خاصیت مغناطیسی است درحالیکه ورق استیل 316 با ساختار آستنیتی، غیر مغناطیسی است. فولادهای زنگ نزن فریتی مقاومت بالایی در برابر ترک خوردگی تنشی (SCC) دارند. خوردگی SCC منجر به شکست قطعات در اثر تنش های مکانیکی در محیط های خورنده می‌شود.

فولاد زنگ نزن ۴۳0 تحمل و مقاومت بالایی در برابر اسیدهای ﺁلی و نیتریک اسید دارد، بنابراین در تماس با غذاهای اسیدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین مقاومت خوبی در برابر اکسایش و گوگرد دارد.

از سوی دیگر، مقادیر پایین‌ نیکل در ترکیب استنلس استیل 430 منجر به مقاومت ضعیف در برابر اسیدهای کاهنده می‌شود که در برخی از مواد غذایی و آب میوه ها یافت می شوند.

بهترین آلیاژ بین استنلس استیل ها برای مواد غذایی چه گریدی است؟

به‌طورکلی، استنلس استیل 316 گزینه‌ بهتری برای بکارگیری در ماشین‌ﺁلات و کانتینرهای مورد استفاده در صنایع غذایی و کنسرو سازی است. ین گرید نسبت به غذاهای نمکی و اسیدی مانند گوجه فرنگی و آب لیمو مقاوم است. برای کاربردهای کم تقاضا، استنلس استیل 430 ممکن است مناسب تر و ارزان‌تر (و به همان اندازه معتبر) باشد. البته این نکته را نیز باید اشاره کرد که تنها گریدهای 316 و 430 در صنایع غذایی مورد استفاده قرار نمی گیرند بلکه رده های آلیاژی دیگری نیز همچون ورق استیل 304، در ساخت تجهیزات مرتبط با این شاخه از صنعت کاربرد دارند.

 

صرف نظر از نوع آلیاژ مورد استفاده، هر چه سطح صاف تر باشد و ناهمواری ها کمتر، بهتر است. معمولا می توان بوسیله عملیات پرداخت سطحی همچون الکتروپولیش صافی سطح را بهبود بخشید. صافی سطح  علاوه بر کاهش  امکان ترک خوردن و وقوع خوردگی، شست و شو و تمیزکاری را نیز تسهیل می کند.

شرکت Nippon Steel با Rio Tinto تفاهم نامه امضا کرد

 

 

شرکت نیپون استیل و ریو تینتو یک تفاهم نامه را امضا کرده اند که به طور مشترک فن آوری های انتقال به زنجیره تولید فولاد با کربن کم را کشف ، توسعه و پشتیبانی می دهد

 

با این تفاهم نامه ، Nippon Steel  و Rio Tinto در تلاشند رابطه طولانی مدت خود را با گسترش آن در مناطق جدید در حمایت از هدف مشترک کاهش قابل توجه انتشار کربن در کل زنجیره تولید فولاد ، بهبود بخشند.

 

هدف از این مشارکت کاوش در گستره ای از فن آوری های کربن زدایی کل زنجیره تولیدی فولاد از استخراج سنگ آهن تا ساخت فولاد ، از جمله تلفیق فناوری ساخت فولاد Nippon Steel و فن آوری پردازش سنگ آهن ریو تینتو برای ایجاد یک فرآیند نوآورانه تولید فولاد با کربن کم است. آلایندگی در این طرح ها به میزان حداقل در طول تاریخ خود خواهد رسید.

 

شرکا با یک مدل مشارکت متناسب با ماهیت پیچیده و بلند مدت انتقال به سمت خنثی سازی کربن برای صنعت فولاد موافقت کرده انداین مدل به شرکا امکان می دهد تا با در نظر گرفتن دید طولانی مدت امکان پیگیری فناوری های جدید و امیدوار کننده را همزمان با تحول گذار جهانی فولاد فراهم کنند.

حذف کربن در زنجیره تولیدی فولاد یک استراتژی بسیار خوب و قوی برای آینده است.شرکت های حال حاضر دنیا نیز که در زمینه فولاد مشغول به فعالیت هستند تماما چشم به این توسعه دوخته اند تا در صورت موفقیت این طرح آنها نیز برای اقدامات آینده خود برنامه ریزی های لازم را داشته باشند.

کربن در ترکیبات فولادی باعث باعث ترد شدن فولاد و کاهش شکل پذیری و چقرمگی می شود. همچنین در ریز ساختار نیز باعث بوجود آمدن آخال ها می گردد. در مناطق جوشکاری باعث ته نشینی کاربید های مضر میشوند که جوش را ترد و شکننده می کنند.

 

براي مطالعه بيشتر مقالات و اخبار در رابطه با ورق استيل مي توانيد از وبسايت فلز كالا بازديد كنيد. همچنين جهت استعلام از قيمت ورق استيل و خريد ورق استيل مي توانيد از طريق تماس با در ارتباط باشيد و ورق مورد نياز خود را تامين كنيد.

صفحه قبل 1 ... 4 5 6 7 8 9 10 11 12 صفحه بعد
<-blogads->