ورق استیل طلایی

مقدمه

ورق استیل طلایی یکی از انواع ورق هایی است که می تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. در طول این مقاله سعی کرده ایم تا بیشترین مقدار اطلاعاتی که در خصوص این موضوع وجود دارد را بیان کرده و شما را با این نوع از ورقه های استیل آشنا کنیم. 
ورق استیل طلایی می تواند در گروه ورق استیل دکوراتیو قرار گیرد؛ یعنی این نوع از ورقه ها صرفا برای کاربردهای تزئیناتی و دکوراتیو استفاده می شود. ایجاد شدن نوعی پوشش طلایی رنگ بر روی ورقه های استیل در حقیقت سبب می شود تا زیبایی دو چندانی به این ورقه ها داده شود. 

ورق استیل طلایی چیست؟

همان طور که گفتیم ورقه های استیل طلایی به دلیل پوشش جذاب و رنگی که دارند می توانند برای کاربردهای دکوراتیو استفاده شوند. جنس کلی این ورقه ها همچون دیگر آلیاژهای ضد زنگ از آهن و دیگر عناصری است که سبب می شود نوعی فولاد ضد زنگ و مقاوم پدید آید. چندین و چند عنصر واسطه نیز در این نوع از ورقه ها وجود دارد که سبب افزایش مقاومت این فلزات نسبت به خوردگی می شود. این عناصر واسطه را می توانیم مواردی همچون کروم و نیکل بدانیم. 
یکی از نکات جالبی که در خصوص انواع ورقه های استیل طلایی وجود دارد مربوط به آن است که این نوع از ورقه ها به دلیل داشتن تیتانیوم شامل پوششی از این رنگ می شوند. استفاده از ورقه های طلایی در موارد دکوراسیونی همچون نمای داخلی و خارجی ساختمان ها، ساخت بدنه لوازم خانگی و لوازم تزئینی و... بسیار دیده می شود و این موضوع می تواند نشان دهد که کاربرد این ورقه ها تا چه حد است. 

انواع ورق استیل طلایی

ورق استیل طلایی را می توانیم در 3 دسته جداگانه قرار دهیم که هر کدام از آن ها می توانند بنا به ظاهر و ویژگی هایی که دارند در موارد مختلف و گوناگونی استفاده شوند. 

 

ورق استیل طلایی

 

ورق طلایی براق

اولین مورد با نام ورق طلایی براق شناخته می شود. ورقه های طلایی این دسته می توانند همچون آینه تصویر را منعکس کنند و به همین دلیل به آن ها نام استیل های آینه ای را نیز می دهند. استفاده از این نوع از ورقه ها می تواند در مواردی که نیاز به تزئینات است، بسیار دیده شود. نمای داخلی ساختمان ها، قسمت های مختلف میز کار، دیواره آسانسورها، گنبدها و گلدسته ها و... همگی جز مواردی هستند که از ورق استیل طلایی براق در آن ها استفاده می شود. 

ورق طلایی مات

ورق های طلایی که دارای ظاهری مات گونه هستند می توانند گرد و غباری که بر روی آن ها قرار می گیرد را به صورت حداقلی نشان دهند. همین ویژگی سبب می شود تا استفاده از این ورقه ها برای مواردی همچون نمای خارجی ساختمان ها و آسانسورها که بیشترین میزان قرارگیری در برابر گرد و غبار و آلودگی هوای بیرون را دارند، بسیار مناسب باشد. 

ورق طلایی خش دار

اما دسته سوم ورق های طلایی را می توانیم شامل انواع ورق طلایی خش دار بدانیم. این نوع از ورقه ها را به این منظور تولید کرده اند که بتوانید به سادگی و به راحتی و در مواردی که گرد و خاک ها بر روی سطح مورد نظر می نشینند، از آن ها استفاده کرده و نگران دیده شدن گرد و غبار نباشید. از سوی دیگر نیز در برخی از موارد نیاز به انعکاس نور می باشد، اما انعکاس تصویر نباید پیش بیاید. در چنین مواردی می توانیم بگوییم که ورق استیل طلایی خش دار بهترین گزینه می تواند باشد. 

مزیت های ورقه های استیل طلایی

ورقه های استیل طلایی می توانند مزیت های بسیار زیادی داشته باشند. این مزیت ها را می توانیم شامل موارد مختلفی بدانیم که هر کدام از آن ها می توانند سبب شوند تا این ورقه ها برای استفاده در یک فضای مشخص، گزینه مناسبی باشند. 

ظاهر زیبا

اولین مورد مربوط به ظاهر زیبایی می شود که این ورقه ها دارند. ظاهر زیبا سبب می شود تا بتوان از آن ها در بخش های مختلف داخلی و خارجی ساختمان ها استفاده کرد و به همین دلیل نیز تمایل زیادی برای خرید آن وجود دارد. 

مقاوم به خوردگی

پوشش طلایی رنگی که بر روی ورقه های استیل به وجود می آید، می تواند علاوه بر آن که سبب زیبایی هرچه بیشتر این ورقه ها می شود، باعث شود تا ورقه ها نسبت به خوردگی نیز مقاومت بالایی پیدا کنند. این مقاومت ها نسبت به خوردگی ها می تواند باعث شود که استفاده از انواع ورقه های طلایی در محیط هایی که احتمال خوردگی وجود دارد همچون نمای خارجی ساختمان ها و... گزینه بسیار بهتری نسبت به استفاده از دیگر ورقه ها محسوب شود. 

افزایش سختی سطح ورق

مورد بعدی در خصوص افزایش یافتن سختی سطح ورق است. به دلیل قرار گیری یک لایه محافظ بر روی ورقه استیل، می توانیم ببینیم که سختی سطحی این ورقه ها افزایش پیدا می کند و همین موضوع باعث می شود تا بتوانید از این ورقه ها در موارد مختلفی استفاده کنید. 

افزایش طول عمر ورق ها

مورد بعدی در مورد افزایش پیدا کردن طول عمر ورق ها است. این ورقه ها می توانند به دلیل داشتن همین لایه محافظ و همچنین به دلیل مواد و عناصری که در آن ها به کار رفته است، طول عمر زیادی داشته باشند و به سادگی و به راحتی بتوانید از آن ها چندین و چند سال استفاده کنید.

 

ورق استیل طلایی

 

کاربردهای ورقه های استیل طلایی

ورقه های استیل طلایی می توانند کاربردهای مختلف و متعددی داشته باشند. این کاربردها باعث می شوند تا بتوانیم بگوییم که استفاده از این ورقه ها در چه مواردی درست است و در چه مواردی نمی توان از آن ها استفاده کرد. 
به طور کلی مواردی همچون نمای بیرونی ساختمان ها، گنبدها و دیگر نماهای خارجی امکان و بقاع متبرکه، بدنه آسانسورها، سرویس های بهداشتی حمام و توالت، زیور آلات، بخش هایی از دکوراسیون داخلی خانه ها و... جز مواردی هستند که از ورق استیل طلایی به شکل بسیار زیادی در آن ها استفاده می شود. 

جمع بندی

مواردی که در طول این مقاله در خصوص ورق استیل طلایی مطرح شد را به خاطر داشته باشید و سعی کنید بدانید که این ورقه ها برای هر فضا و هر مکانی نمی توانند گزینه مناسبی باشند. در این شرایط است که لازم می دانیم ورقه های استیل طلایی را به طور کامل معرفی کنیم و سعی کنیم تا جایی که امکان دارد جزئیات این نوع از ورق ها را به شما توضیح دهیم که بتوانید در مواقع لزوم انتخاب بهتر و آگاهانه تری داشته باشید.