مقدمه

استفاده از مواد اولیه با کیفیت و مرغوب در تهیه تجهیزات آشپزخانه به ویژه تجهیزات کاربردی مثل سینک می‌تواند باعث استحکام، دوام و ماندگاری بالای چنین تجهیزاتی شود. از آنجایی که تجهیزاتی مثل سینک ظرفشویی از جمله تجهیزات کاربردی هستند که دارای مصرف طولانی مدت هر روزه بوده و کالای مصرفی محسوب می‌شوند، کیفیت بالای مواد اولیه در ساخت آن نقش مهمی در رضایت مشتری خواهد داشت. استفاده از ورق‌های استیل نگیر که با نام ورق استیل 304 شناخته می شود. مهمترین اصل در ساخت سینک ظرفشویی است. 

آشنایی با ورق استیل نگیر یا ورق استیل 304

ورق استیل از جمله پر مصرف ترین مواد اولیه در صنایع مختلف است، معمولا این ماده را با نام‌های دیگری مثل استنلس استیل (Stainless Steel) یا فولاد ضد زنگ نیز می‌شناسند. در واقع باید گفت که مواد تشکیل دهنده ورق استیل است که نوع کاربرد و مصرف آن را در صنایع مختلف مشخص می‌سازد. ورق استیل 304 یکی از پرمصرف‌ترین انواع استیل است که از 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل تشکیل می‌شود. وجود مواد دیگری چون کربن در این نوع از استیل دوام و استحکام مناسبی به آن می‌بخشد.
از آنجایی که در ساخت استیل 304 از ساختار آستنیتی استفاده می شود، این محصول دارای خواص ضد مغناطیسی است و جذب آهنربا نمی‌شود که همین دلیل نیز در بازار با نام استیل نگیر شناخته می‌شود. در حقیقت وجود درصدی عنصر کروم در استیل 304 باعث می‌شود که خاصیت ضد آهنربایی در این محصول شده و آن را برای کاربرد گسترده در صنایع مختلف مناسب می‌سازد. برای این که تنوع کاربرد در استیل 304 ایجاد شود، آلیاژهای مختلف موجود در آن با توجه به کاربردی که در صنایع مختلف برای آن در نظر می‌گیرند کاهش یا افزایش داده می‌شود. همانطور که اشاره کردیم وجود کربن و میزان آن در استیل 304 یا استیل نگیر باعث استحکام بیشتر و سختی آن می‌شود و این امکان را ایجاد می‌کند تا مقاومت این استیل در شرایط محیطی مختلف بیش از سایر فلزات باشد.

 

 

 

انواع استیل نگیر یا استیل 304

استیل نگیر یا 304 در ساخت سینک ظرفشویی به دو صورت مات و براق مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته استیل نگیر خود در انواع مات، برقدار و ضد خش تولید می‌شود که هرکدام دارای ویژگی‌های منحصر به فردی بوده و در گروه مشخصی از صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرند. 

ویژگی‌های ورق استیل 304

حتما این سوال در ذهن مخاطب ایجاد می‌شود که با وجود انواع مختلف استیل و آلیاژهای متنوع چرا از استیل نگیر برای ساخت سینک ظرفشویی استفاده می‌شود. باید گفت که این ویژگی‌های استیل 304 است که باعث می شود در صنایع مختلفی از جمله ساخت سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار گیرد. از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد استیل نگیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- انعطاف‌پذیری بالا
- مقاومت بسیار زیاد در مقابل خوردگی
- جاذبه زیاد
- مقاومت مناسب در مقابل زنگ زدگی
- برخورداری از خاصیت جوش پذیری و اتصال پذیری
- دارا بودن خصوصیت شکل پذیری مناسب

قیمت ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر نیز مانند سایر فلزات بر اساس وزن قیمت‌گذاری می‌شود. ورق استیل نگیر دارای ضخامت متنوعی است که این فاکتور نیز در تعیین قیمت آن نقش دارد. در واقع باید گفت که قیمت ورق استیل 304 با توجه به فاکتورهایی چون وزن، ضخامت و کیفیت تعیین می‌شود.
میزان حجم سفارش یک صنعت با توجه به نیازهای آن در تولید و استفاده از ورق استیل نگیر مشخص می‌شود و به همین دلیل قیمت تمام شده استیل نگیر بر اساس مواردی که به آنها اشاره کردیم تعیین می‌شود.
میزان و نوع آلیاژهای به کار رفته در ساخت استیل 304 نیز نقش مهمی در تعیین قیمت آن دارند. در واقع میزان و نوع این آلیاژها است که کیفیت نهایی استیل را مشخص می‌کند. این آلیاژها و میزان متفاوت آنها است که ویژگی ها و ساختارهای مختلفی برای ورق استیل نگیر از  جمله مقاومت‌های متفاوت را ایجاد می‌کند پس کاملا طبیعی است که این فاکتور از جمله اثرگذارترین موارد در تعیین قیمت ورق استیل 304 باشد.
نکته مهم بعدی در تعیین قیمت ورق استیل نگیر، نوسانات قیمت ارز است. این فاکتور در واقع در تمام زمینه‌های تولیدی و ارزش نهایی محصولات در آنها تعیین کننده است. بنابراین عاقلانه‌ترین راه برای تعیین قیمت استیل نگیر آن است که قیمت روز این محصول را از کارشناسان بخواهید.

فرآیند ساخت سینک ظرفشویی با ورق استیل نگیر

سینک ظرفشویی یکی از محصولات کاربردی است که از استیل نگیر در ساخت  آن استفاده می شود. این محصول در ابعاد مختلف و با شکل و مدل های متنوع تک لگن یا دو لگن تولید می‌شود. نوع سینک و کاربری آن نقش مهمی در تعیین ضخامت استیل نگیر دارد. همچنین حجم لگن‌ها در سینک‌های ظرفشویی نیز با توجه به کاربرد آن در منزل یا آشپزخانه های بزرگ صنعتی و تجاری متفاوت است. ضخامت بیشتر استیل نگیر به کار رفته در ساخت سینک ظرفشویی مقاومت آن را افزایش می‌دهد.
استیل نگیر بهترین انتخاب برای ساخت سینک ظرفشویی است چرا که به افزایش خواص بهداشتی سینک و امکان استفاده از شوینده و ضد عفونی کننده‌های مختلف در این محصول کمک می‌کند. انواع مختلف ورق استیل 304 با توجه به خاصیتی که دارد در ساخت سینک ظرفشویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
انواع استیل‌های نگیر مات، براق و ضد خش برای ساخت سینک ظرفشویی مناسب هستند. ویژگی‌هایی مثل ضد لک بودن، نظافت آسان و مقاومت در برابر خط و خش باعث شده است که سینک‌های ظرفشویی ساخته شده از استیل 304 قیمت بالاتری در مقایسه با سایر محصولات مشابه داشته باشند.
از جمله مزایای این سینک ها می توان به جذابیت و درخشندگی بالا، شستشوی راحت و بی‌دردسر با انواع شوینده‌ها، مقاومت و استحکام مناسب و تنوع بالای طرح و مدل آنها اشاره کرد. 

 

 

 

خرید استیل 304 در فلز کالا

فلز کالا یکی از برترین تولید کنندگان ورق های فلزی از جمله استیل 304 با کیفیت بالا است که این محصول را با قیمت مناسب و رقابتی و در کیفیتی مرغوب در انواع ضخامت‌ها و با آلیاژهای مختلف به تولید کنندگان در صنایع مختلف عرضه می کند. جهت استعلام قیمت و یا دریافت مشاوره خرید ورق‌های استیل می توانید به سایت  https://felez.org/ مراجعه کرده و با کارشناسان ما در این زمینه در ارتباط باشید.