چرا اتصالات فلزی در الوار چوب خورده میشوند؟

مهمترین عامل برای تعیین دلیل بروز خوردگی ، رطوبت است(میزان رطوبت آستانه ای که در زیر آن هیچ گونه خوردگی قابل توجهی از فلز تعبیه شده رخ نمی دهد برابر است با حداکثر میزان ایمنی در مورد قارچ های پوسیده چوب ، یعنی حدود 20٪.) بالاتر از این سطح ، چوب به دلیل شکستن آب در سلولز چوبی همیشه اسیدی است. از طریق فرآیندهای پیری طبیعی به اسید استیک تبدیل میشود.

 

 

هيچ گونه چوبي را نمي توان به عنوان "خنثی" در نظر گرفت اما برخي از آنها خورنده تر هستند ، خصوصاً چوب بلوط ، شاه بلوط شيرين ، سرو قرمز غربي و صنوبر داگلاس.

 

اسید استیک فرار است و در مناطق با تهویه مطبوع ، می تواند باعث ایجاد خوردگی در مکان های دور از ناحیه مرطوب شده اصلی نیز شودهرگونه نمک محلول تمایل به افزایش رسانایی رطوبت در چوب و در نتیجه پتانسیل خوردگی داردچوب به طور طبیعی حاوی مقادیر مختلفی از نمکهای معدنی است که سولفات (1-10٪ خاکستر) و کلرید (5/1٪) خطر خوردگی اسید استیک را افزایش می دهد.

محیط های دریایی

اگر چوب در تماس طولانی مدت با آب دریا قرار داشته باشد ، یا اگر سازه در معرض هوای ساحلی قرار داشته باشد ، میزان کلرید و خوردگی چوب می تواند افزایش یابدجایی که چوب در آب دریا غوطه ور است ، می توان تعدادی از سلول های خورنده را تنظیم کردشافت بست می تواند از فقر اکسیژن و خوردگی درآید ، در حالی که شرایط قلیایی تولید شده در سر ممکن است باعث خشک شدن چوب شوداتفاقاً سلولهایی نیز ممکن است رخ دهند که اتصال دهنده ها دو چوب مختلف را به هم وصل کنند

 

 

 

تیمارهای چوب

 

تيمارهاي چوب مي توانند خطرات بالقوه خوردگي باشندچاشنی نمک ، برای خشک کردن بعضی از چوبهای سخت (به عنوان مثال افرا) و درمان نمک مقاوم در برابر شعله مانند آمونیوم فسفات و سولفات و اسید بوریک و بوراکس می تواند یک خطر خوردگی باشد.

 

روش های درمانی برای جلوگیری از حمله قارچ ها و حشرات خسته کننده چوب در میزان تأثیر آن در خوردگی متفاوت استکرئوزوت و روغن تار به دلیل عمل ضد آب بودن آنها می توانند مفید باشندترکیبات بور و مواد نگهدارنده حلال آلی ، مانند پنتاکلرو فنل و لوریل پنتاکلروفنات ، مشکل خاصی ایجاد نمی کنند مگر اینکه شرایط قلیایی وجود داشته باشد که می تواند منجر به واکنش های آزاد کننده کلریدهای محلول شود که می تواند به فولادهای ضد زنگ حمله کند.

مطالعه مقالات جدید و به روز در رابطه با ورق استیل در وبسایت گروه فلز